Saturday, August 11, 2012

Never Forget Where You Came From...


I was invited to a private party from Heng's good friend at work. Our friend is actually having a great position as an assistant manager, with many of his colleague and sub-ordinate coming to his house.

As I enjoying the party, I suddenly distract by a young woman, early twenties, pretty face, with a fresh smile. She's a actually new in town and she's working for our friend. At my first glance of her, I wasn't really think of anything except that the thought of this pretty young lady is new in town.

But as I rush into the kitchen to find a glass of water, I saw this young lady washing dishes with her friend, taking care of the food, arranging things, making sure that the party is in a right track. I saw her making effort to help her boss.

I saw her energy.

I saw her beauty.

And there I stood plain.

---

I suddenly saw flashback of memories in the old days...

Back on 2006, I was absolutely nothing in this company. I remember the first day of my work. I remember the first company gathering that I take care of, company party's that my boss got me involved with. From big event to a private company event. Nothing so special about me. Just an ordinary girl who wants a better living by having a job. Just like another working class type of girl.

---

Malam itu mengingatkan saya kembali pada sebuah masa lalu, masa dimana saya masih mendaki bukit cita-cita, masa dimana saya dibentuk dari 'bukan siapa-siapa' menjadi 'seseorang'. Saya hanyalah gadis berusia 22 tahun yang bekerja dan berkenalan baik dengan seorang istri direktur karena diminta untuk membantu mengatur jalannya event dari kantor.

Ketika itu, saya sama seperti gadis itu. Lugu, polos, tanpa ambisi apa-apa. Datang ke event kantor hanya untuk bekerja, membantu boss dan mendapatkan tambahan overtime, lalu pulang ke rumah. Tanpa tendensi apapun. Hidup saya mengalir apa adanya, hingga Tuhan mempertemukan saya dengan Heng.

Saya tak punya mimpi apapun untuk menjadi 'apa' dan 'siapa'. Jangankan bermimpi, lha wong tidur aja gak bisa! Saya ini kebanyakan pikiran, kebanyakan masalah, makanya gak berani mimpi tinggi-tinggi, takut mimpinya mentok diatap rumah :-)

Ketika itu, hidup hanya sebatas pekerjaan dan rumah. Hanya sebatas kantor Kuningan dan rumah Cijantung. Tidak lebih...

Sampai satu hari, Tuhan mengubahkan hidup saya lewat seorang yang bernama Heng. I was meaningless until I met him. God has turned my life into something fancy :-)

I cudn't stop thanking The Lord for all of his blessings. I cudn't stop thanking Him for all the beautiful things that happened in my life...

Up until today, I keep on wondering:

Tuhan, kenapa saya...

---

Tapi kata orang, tidak boleh bertanya terlalu banyak, bila sudah rejeki, syukuri, pahami keinginanNya, dan nikmati saja.



....and one thing for sure: never forget where you came from...